Derékfájás kérdések és válaszok - GYIK

Gyógytorna gyakorlatok derékfájásra. Derékfájást megszüntető gyakorlatok - EgészségKalauz

térd ízület ár

Mindennapi gyógytorna gyakorlatok derékfájás esetén Mindennapi gyógytorna gyakorlatok derékfájás esetén A modern társadalomban sajnálatos módon teljesen általánossá vált a mozgásszegény életmód.

Rengetegen végeznek például ülőmunkát, mely a közhiedelemmel gyógytorna gyakorlatok derékfájásra sokkal megerőltetőbb az izmok és ízületek, de főként a gerinc és a derék számára, mint az állómunka.

II. Gerinc átmozgatása – C betű

Statisztikák igazolják, hogy ma már 10 emberből legalább 9 szenved kisebb vagy nagyobb mértékű gerincproblémától, azonban csak meglepően kevesen vannak, akik gyógytornászhoz fordulnak annak érdekében, hogy elsajátítsanak néhány egyszerű gyakorlatot a fájdalmak vagy az elváltozások enyhítéséhez. Márpedig egy jó gyógytornász kiváló útmutatókat tud adni ahhoz, hogy miként rheumatoid arthritis ujjaival történő kezelés például tehermentesíteni a derekunkat, ami elengedhetetlen a fájdalom enyhítéséhez.

Az alábbiakban éppen ezért összegyűjtöttünk néhány gyakorlatot, melyek megkönnyíthetik a kellemetlen derékfájdalmak elviselését, ellenben határozottan javasoljuk, hogy memorizálásuk és begyakorlásuk mindig gyógytorna gyakorlatok derékfájásra gyógytornász segítségével történjen, hiszen fontos állapotunk felmérése mellett az, hogy a gyakorlatok személyre szabottan történjenek.

fájdalom súlyosbodása a csípőízületben

Az alábbiak alkalmazása természetesen addig is erősen javasolt! Mozgassuk át a gerincet! Bár a derék fájdalmát az emberek többsége csak a problémás részen érzi — sokaknak kisugároz ide-oda, gyakran lágyékba, végtagokba és így tovább —, azonban mindig nagyon fontos, hogy ne csak lokálisan éljünk a különféle gyógytorna gyakorlatokkal, hanem a teljes gerinc tekintetében is. Ennek érdekében az egyik legjobb választás a kutya- és cicahát alkalmazása, amihez térdelőtámaszba helyezkedünk a talajra merőleges kezekkel és lábakkal.

A gyakorlat lényege az, hogy belégzés során megemeljük, domborítjuk a hátunkat — alaposan húzva, nyújtva a gerincet —, kilégzéskor pedig homorítjuk azt csigolyáról-csigolyára. A mozdulatot egy kis gerinccsavarással is feldobhatjuk kutyahátas állapotban, majd ismételjük a gyakorlatot legalább alkalommal. Tehermentesítsük a gerincet!

Válasszon derékfájdalom specialistáink közül!

A derékfájdalom az esetek jelentős többségében szinte mindig a túlterhelt gerincnek és a gyenge hasizmoknak köszönhető, éppen ezért nagyon fontos, hogy levegyük a terhet központi tartóoszlopunkról, és erősítsük a mély hasizmokat. Erre számtalan gyakorlat létezik, az egyik leghatásosabb azonban hanyatt fekvésben történik, lábakkal csípőszéles terpeszt felvéve, telitalpon tartva őket.

metabolikus ízületi gyulladás kezelése

A mozdulatok során egyszer az egyik, majd a másik lábunkkal ismételjük a következőt: nyújtsuk ki az egyik lábunkat, emeljük meg a földtől centiméterre, miközben a derekunkat folyamatosan leszorítjuk.

Ezt a formát kitartjuk, majd visszahúzzuk a lábunkat, és a másikkal ismételjük a gyakorlatot, melynek mennyisége oldalanként darab. Erősítsük a hátizmokat A túl gyenge hátizmok is nagyon könnyedén okozhatnak kellemetlen derékfájdalmakat, így szükséges az itt megtalálható mélyizmok erősítése. Ehhez hasra fekszünk, homlokunkat a talajra helyezzük, kezünket pedig magunk mellé tesszük úgy, mintha fekvőtámaszra készülnénk, csak éppen a bordáink mellé helyezett kezekkel.

paracetamol a térdízület fájdalmáért

Ebben a pozícióban hasunkat leszorítjuk a talajra, majd egy laza kilégzéssel az egész felsőtestet megemeljük a talajtól mintegy centiméternyire, pár másodpercre megtartjuk a pozitúrát, majd visszatérünk gyógytorna gyakorlatok derékfájásra helyzetbe. A gyakorlatot legalább 10 alkalommal ismételjük.

Grobarcsik Ágnes

Nyújtsuk meg a gerincünket A gerincnyújtás nemcsak egy rendkívül jóleső érzés az egész napon át tartó ülőmunka után, hanem a derékfájás ellen is kiváló, hiszen így a csigolyák egy kicsit el tudnak távolodni egymástól, holott korábban folyamatosan egymásra voltak terhelve. A gyakorlathoz letérdelünk a földre, majd térdeinket széttárva, kinyújtott karokkal előrehajtjuk testünket, végül pedig a talajon csúsztatjuk magunkat előre addig, amíg a hátunk engedi, pontosan úgy, mintha nyújtózkodnánk.

  1. Porctartalmú gyógyszerek
  2. Miután a túlterhelés jellemzően leginkább a nyaki, illetve az ágyéki területet érinti, általában a panaszok is itt kezdődnek.

Fontos, hogy gyógytorna gyakorlatok derékfájásra minden ismétléskor egyre jobban meghúzni a gerincet, hogy nyúljanak, távolodjanak egymástól a csigolyák és a porckorongok, de soha ne erőltessük túl a hátunkat, mert csúnya gyógytorna gyakorlatok derékfájásra idézhetünk elő. Emiatt is nagyon fontos gyógytornásztól eltanulni a mozdulatokat.

ízületi fájdalom viszketés és bőrpír